zondag 31 januari 2010

Samsara


Hardnekkig als een nachtmerrie
Lucider als een droom
Nauwsluitend als het water
Zo duurt het leven voort

Uit een diepere laag van slapen
Ontwaak ik keer op keer
Maar nooit volledig wakker
Word ik
Bijna, soms een enkele keer

Half slapend blijf ik in het leven
Om mijn dromen vorm te geven
Maar geluk, vrede en pijn
Zullen nooit volledig zijn.

Steeds kleed ik het leven uit
Ontken zijn werk-lijk-heid
Dan voert de stroming me weer mee
Een zee van ruimte en van tijd

Ellendig kan ik me soms voelen
Of waanzinnig blij
Extatisch en Diepzinnig ook
Snel gaat het voorbij

Hoe komt mijn draaimolen tot stand
Hoe blus ik deze brand
Hoe droog ik deze zee
Of
..waar grijpt mijn blinde hand….?

2 opmerkingen:

will-Art zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
will-Art zei

Hierboven lees ik dat je Facebook achter je hebt gelaten. Dat is dan al één draaimolen die je tot stilstand hebt gebracht!
Mogen er nog vele volgen.